ОШ "НАДА ПОПОВИЋ"
Крушевац
  
  

Aктивности

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Број посетилаца сајта

0.png9.png8.png4.png9.png2.png5.png
Данас1664
Јуче4302
Oве недеље20164
Овог месеца97973
Сви дани984925

Visitor Info

  • IP: 18.234.97.53
  • Browser: Unknown
  • Browser Version:
  • Operating System: Unknown

Who Is Online

1
Online

Saturday, 24 October 2020
НАШОЈ ШКОЛИ ЈЕ ДОДЕЉЕНА ЕВРОПСКА ОЗНАКА КВАЛИТЕТА ЗА ПРОЈЕКАТ 'PREHISTORIC SITE'
ПРОЧИТАЈТЕ ГОДИШЊАК ПОВОДОМ 60 ГОДИНА ПОСТОЈАЊА НАШЕ ШКОЛЕ
ПОСЕТА МИНИСТРА НАШОЈ ШКОЛИ
ERASMUS+ НОВИ ПРОГРАМ ОБРАЗОВАЊА
НАША ШКОЛА ЈЕ ДОБИЛА eTwinning ОЗНАКУ ЗА 2019/2020. ГОДИНУ
УВЕДЕН ЈЕ ЕЛЕКТРОНСКИ ДНЕВНИК
УРАЂЕНА ЈЕ КОМПЛЕТНА РЕКОНСТРУКЦИЈА ШКОЛЕ
ОТВОРЕН ЈЕ MICRO:BIT КЛУБ

 

MICROSOFT TEAMS

MICROSOFT TEAMS - виртуелна учионица је место где наставник може са ученицима поделити све потребне материјале за учење и дати им детаљна упутства за самостални рад у оквиру виртуелног одељења. MICROSOFT TEAMS омогућава једноставну и брзу комуникацију са ученицима целог одељења путем обавештења, комуникацију са појединим ученицима или приватну комуникацију путем чата. MICROSOFT TEAMS омогућава и групне видео позиве и предавања са приказом слајд презентација, задавање домаћих задатака и тестова.

Упутство за наставнике

Упутство за ученике

Видео упутства за коришћење овог програма можете видети овде


РАСПОРЕД ПРЕДАВАЊА НА РТС КАНАЛИМА

РАСПОРЕД ПРЕДАВАЊА НА РТС КАНАЛИМА

Сва пропуштена предавања можете наћи на РТС ПЛАНЕТИ.

Додатни материјал за све разреде можете да преузмете на порталу за учење на даљину 


04.09.2020

Почетак школе - изазови и шта са њима....

Поштоване колеге,

Још једна школска година је почела... Ова, ипак, нешто другачија - изазовнија. Као саставни део измењене стварности, намећу се нека нова правила и у просторијама школе. Једна од њих су ношење маски и физичка дистанца.

Као нешто ново и неуобичајено у средини каква је школска, потребно је учинити све (пре свега, мислимо на родитеље и запослене у школи) не би ли се са свим новинама деца, на прави начин, суочила и преживела. Бројна питања и недоумице са којима се суочавају, бројни нови и/или појачани стари страхови који ''трепере'', помешана осећања која се, притом, јављају (несигурност, брига, туга, нервоза, збуњеност, претерана еуфорија,...) биће превазиђени само ако, сви заједно, свако из свог угла деловања, адекватно препознамо и одговоримо на њих. У наредном периоду, приоритет ће бити на психосоцијалној подршци упућеној, пре свега, директно ученицима, а упоредо и родитељима - породици и запосленима у школи.

Деци треба прићи стрпљиво, уз пуно уважавање и поштовање, поштујући нека основна начела:

  • најважнија је комуникација са децом, разложно и реално им представити тренутну ситуацију и значај придржавања препоручених мера, не ''маскирати'' нити улепшавати стварност,
  • усмеравати децу на рутинске радње и унапред утврђене активности, са утврђеним распоредом, како код куће, тако и у школи,
  • будите адекватан пример својим ученицима кроз мисли, осећања и реакције (понашања) које спроводите - како ви управљате процесом испољавања властитих осећања, деца ће, кроз посматрање, чинити то исто; такође, како и колико се ви придржавате одређених мера, утицаћете и на њих да чине/не чине исто,
  • припадање вршњачкој групи и учење идентификацијом је пресудно за ученике у овом тренутку и уједно олакшица нама старијима, ако ове сегменте дечјег развоја на прави начин искористимо,
  • подстичите да деца буду повезана на безбедан начин одржавањем контаката путем друштевних мрежа (на шта ће вам бити веома захвална!), не би ли се створио осећај иоле нормалног функционисања и омогућило веома важно место за размену и интеракцију; социјална дистанца се на тај начин превазилази или бар ублажава,
  • ослушкујте и посматрајте своје ученике, на сваку неуобичајену промену у било ком сегменту функционисања, одговорите и одреагујте, прво сами, а ако сматрате да нисте допрели на прави начин и/или вам је потребна помоћ и подршка, потражите је (то је, у овом тренутку, веома значајно и корисно),
  • у школи, сви се, кроз целоживотно учење, трудимо и дајемо пример - овладавањем новим технологијама и начинима учења, доступним новим генерацијама 21. века,
  • улоге запослених су, сада, вишеструке и потребно је мудро и разложно проценити приоритете и сопстевене капацитете и, сходно томе, бити од користи, деци, пре свега, а уједно и родитељима и колегама (организација на нивоу сваке јединице - одељења, самим тим и целе школе, договорених правила и норми, временско-просторне динамике, активности, мора бити адекватно вођено и исти се, морају поштовати, без изузетака); свест о сопственој, појединачној улози и значају треба бити на завидном нивоу, не би ли све протекло без већих траума у целини,
  • бити све време у комуникацији и са родитељима, при чему давати јасне, прецизне и недвосмислене информације и инструкције у вези са дешавањима на нивоу школе и конкретним дететом.

Оно што је важно је да школску средину, уз нас као особе од поверења и важности, поново доживе као сигурно, безбедно и природно место, са свим редовним активностима, које чине живот и рад у школи. Биће потешкоћа, односно изазова, са којима ћемо се свакодневно сусретати, али, којима смо вични и дорасли да их, заједно, решавамо. Такође, за очекивати је да ће деца, на почетку, ненамерно одређена правила и кршити, јер је за њих додир, контакт, блискост нешто нормално, природно, импулсивно, немају развијену самоконтролу коју имамо ми одрасли. Зато бити, на почетку, довољно толерантан и флексибилан, још једном објаснити, образложити, истаћи значај придржавања правила, као и то како прихватити и носити се са стварима које не можемо да променимо.

Чињеница је да и ми одрасли, на све што нам се дешава имамо своја мишљења и осећања, која на одређени, мање или више прикладан, начин истичемо или стављамо до знања. На исте и/или сличне мисли и осећања имају право и природну потребу и наши ученици, и у томе их треба подржати и дати прилику и простор да се чују, виде, искажу на различите, по могућству, конструктивне, активне и адекватне начине. Само тако их можемо придобити за сараднике и партнере у циљу заједничке ''борбе'' на заштити и очувању сопственог здравља, тела, психе,...

За спровођење свих препоручених мера биће потребно, сада и више него иначе - време, стрпљење и упорност, топлина, благост, ентузијазам,... особине којима се они који раде у школи препознају и описују. Деца на промене, углавном много адекватније и примереније одреагују него што то имамо обичај да мислимо, ако им се, наравно, довољно разумно и смислено обрати пажња на значај и важност увођења тих истих промена. Трудити се да до казнене мере и казнене политике не дође (исцрпети све могуће механизме деловања), али, ако дође бити доследан и непопустљив. Такође, трудити се да се не изазове отпор, бунт, револт, да се нађу довољни и нужни разлози функционисања на овакав начин (подела на групе, маске, физичка дистанца, немогућност неформалних окупљања, дружења, забаве,...) на какав су, иначе, навикли, јер само тако их можемо придобити за сарадњу и учење. Имати апсолутно разумевања са задовољењем свих базичнијих потреба детета, укључујући и сигурност, поверење и припадност, јер, тек онда, може доћи на ред задовољење потребе за стварањем и учењем.

У свему не смемо заборавити и на родитеље и, наравно, запослене, који се суочавају са бројним недоумицама, питањима, бригама, осујећењима, фрустрацијама,... Имајмо разумевања једни за друге, бринимо једни о другима, квалитетније се повежимо једни са другима, сада, опет више него иначе, показати солидарност и колегијалност како би се довољно квалитетно и професионално одговорило на све захтеве који се, из дана у дан, постављају пред свима нама. Одредити приоритете, направити реалне планове, малим корацима сваког дана, по мало, реализовати их и чинити да се, пре свега, осећамо сви пријатно и добро на радном месту, јер само тако можемо да будемо у функцији својим ученицима и родитељима и сврсисходни себи самима. Искуства, каква - таква, већ имамо у претходном периоду (изолације и наставе на даљину), потребно их је анализирати и преиспитати, искористити она која су већ дала одређене ефекте, резултате, а касније, по потреби, мењати их, додавати, обогаћивати... Радити на смиривању тензије, нелагодности и страха који, реално, постоје и код одраслих, усмеравајући на добро познате и опробане активности у школи, којим владате.

Приоритет, у овом тренутку, треба да буде да очувамо ментално здравље свих нас, а пре свега осетљивије популације - деце, не би ли, за почетак и пре свега, остали физички здрави и још дуго у просторијама школе - природн(иј)ој средини свих нас.

ОШ ''Нада Поповић''

Крушевац

 ''Не можете да контролишете ствари које вам се дешавају, али можете да контролишете свој став према ономе што вам се дешава и тако господарите променама, уместо да дозволите да промене господаре вама.''

Brajan Trejsi


28.08.2020.

OБАВЕШТЕЊЕ ЗА РОДИТЕЉЕ БУДУЋИХ ПРВАКА

Поштовани родитељи будућих првака,

Први сусрет будућих ученика 1. разреда школске 2020/21. године и учитеља организоваће се у недељу, 30.08.2020. године на пич терену школе, по следећем распореду:

        * одељење 1/1 и 1/2 у 1600 часова

        * одељење 1/3 и 1/4 у 1700 часова

        * одељење 1/5 и 1/6 у 1800 часова

Ученик долази у заказани термин у пратњи родитеља, уз обавезно коришћење заштитних маски (за ученике  и родитеље).

После кратког обраћања директорке Школе, ученици ће ући, у пратњи својих учитеља у кратким временским размацима, у просторије школе, поштујући, притом, све предвиђене мере заштите.

Настава почиње у уторак, 01.09.2020. године (по групама) у трајању:

* 1. група једног одељења од 730 до 1005 часова

* 2. група једног одељења од 1030  до 1210  часова

Родитељски састанак са родитељима ученика будућег 1. разреда одржаће се у уторак, 01.09.2020. године (по групама) у терминима:

* 1. група једног одељења у 1730 часова

* 2. група једног одељења у 1830 часова

* Обавештење у вези са тим у ком конкретном одељењу је Ваше дете, добићете путем СМС/Вибер поруке у петак, 28.08.2020. године.

За све нејасноће у вези са уписом ученика обратити се стручним сарадницима Школе.

Радујемо се што ћете нам бити партнери у образовању и васпитању Ваше деце.

С Р Е Ћ А Н     П О Ч Е Т А К !


28.08.2020.

Мере смањења ризика уноса корона вируса у школску средину

• Ученици, наставно и ненаставно школско особље не треба да долазе у школу уколико имају повишену телесну температуру и/или симптоме респираторне инфекције.
• Родитељи треба свако јутро да провере телесну температуру својој деци пред полазак у школу.
• Наставно и ненаставно школско особље да провере телесну температуру пред полазак у школу.

Одржавање физичке дистанце

• Одржавати физичку дистанцу са другим особама у школи од најмање 1,5 метара.
• Боравак у учионицама треба да буде највише 15 ученика/ца са обезбеђеним 4м2 по детету и по једно дете у свакој клупи.
• Едуковати ученике, наставнике, школско особље о значају одржавања физичке дистанце за спречавање ширења инфекције (пред почетак/на почетку школске године, час одељенског старешине искористити за едукацију ученика, као и одређене часове физичког и здравственог васпитања. Поставити видна обавештења/постере о одржавању физичке дистанце.
• Препоручује се да ученици не мењају учионице односно да се настава за један разред одвија у истој учионици.
• Потпуно обуставити све активности код којих је могуће појачано стварање аеросола (певање, викање, спорт, навијање), што би значило да се на часовима музичког не пева, нема проба школског хора, на физичком нема колективног спорта, а за индивидуалне спортове (гимнастика и сл.) треба проверити услове (величина сале, могућност природне вентилације и сл.
• Наставу физичког васпитања организовати на отвореном када год је то могуће и реализацију наставног програма тако да се избегне блиски контакт односно одржи физичка дистанца од најмање два метра у свим правцима. Уколико се часови организују у сали за физичко обезбедити наставни програм који ће омогућити одржавање физичке дистанце. Уколико сала има два улаза искористити их за поделу ученика у групе у циљу смањења гужве. Пре и после сваког часа неопходно је дезинфиковати заједничке предмете (справе, лопте и сл.), очистити/опрати салу и проветрити је.
• Саветовати ученике да не стварају гужву у свлачионицама већ да буду стрпљиви и сачекају свој ред према инструкцији наставника тако да се обезбеди 4 м2 по ученику. Уколико је могуће, организовати наставу са мањим бројем ученика.
• У периоду непосредно пре и после наставе и између школских часова (мали и велики одмор) у школи и дворишту школе не стварати гужве.
• Особе које доводе децу у школу не улазе у школу већ децу прате до улаза у школску зграду или до капије школског дворишта где децу млађег узраста преузима дежурни учитељ/наставник и обавезно носе заштитну маску тако да покрива нос, уста и браду.
• Одржавање физичке дистанце међу ученицима неопходно је и током малих и великог одмора. Препоручује се да ученици проводе велики одмор на отвореном (у школском дворишту) кад год то временске прилике дозвољавају.
• Организовати коришћење тоалета тако да у тоалет улази онолико деце колико кабина има, а да се испред тоалета чека у реду са поштовањем физичке дистанце од најмање једног метра.
• Не спроводити прославе у објекту (приредбе), као ни организоване групне посете местима где се очекује окупљање већег броја особа, излете и др.

 Ношење маски

- Школско наставно и ненаставно особље све време боравка у школи треба да носе маске.
Ученици:
- Маску ученик треба да носи при уласку у школу па све до доласка до своје клупе.
- Маска се обавезно користи и приликом одговарања и сваког разговора.
- Маска се обавезно користи и приликом било којег кретања ван клупе, приликом одласка на одмор или тоалет.
- Препоручује се да ученици све време боравка у школи носе маску, али она се може одложити у периоду када ученик седи у својој клупи и слуша наставу.
- Током боравка у школи могуће је да се користи било која маска (хируршка, епидемиолошка или платнена), али она треба да се користи на исправан начин тако да покрива нос и уста.

Школски портал

Micro:bit

Летопис

Разно


  Ломничке борбе 7, 37000 Крушевац, Република Србијa

  Тел: 00 381 37 3547610, 00 381 37 3501520

  Факс: 00 381 37 3102610

  E-mail: nadapopovicks1@gmail.com


                                                                           Copyright © 2020. All Rights Reserved. www.nadapopovic.edu.rs


Пратите нас на: